Snurrkort - "Owl Spinner Card"

Jag har gjort ett snurrkort till min sons dagiskompis som ska ha födelsedagskalas snart.
Det är ett kort där monstret snurrar fram och tillbaka när man lutar på kortet.

Snurrkort


Här ser ni hur monstret snurrar:






 Här följer en beskrivning på hur du gör ett snurrkort. Längst ner kan du se den video som jag utgått från.

Klipp / skär till fyra pappersbitar:
1: 15 x 15 cm i cardstock (gul i mitt fall)
2: 14,5 x 7 cm vit cardstock eller vit papp
3: 14 x 6,5 cm vit cardstock eller vit papp
4: 14 x 6,5 cm mönsterpapper (randigt i mitt fall)

Klipp ut en figur som det ryms en femtioöring bakom.

Papper

Gör en mall för skåran. Mallbiten ska vara 14 x 6,5 cm. Rita ett streck mitt på.
Använd en glasspinne eller som jag en hålmall för att rita ut skåran.
Jag använde mig av ett 12 mm hål och placerade mitten på hålen 2,5 cm från kanten.
Skär ut skåran i mallen.

Mall

Sätt ihop papper 3 & 4 med självhäftande tejp.
Rita ut skåran med hjälp av mallen och skär sedan ut skåran med skalpell.

Snurrkort utskuret

Skriv eller stämpla en hälsning på papper 2, på den del som syns genom skåran.

Hälsning 

Sätt fast distanskuddar på baksidan av papper 3. Jag använde kuddar som var 3 mm tjocka.
Snåla inte med kuddarna.

Distanskuddar

Limma fast en femtioöring på monstrets baksida.

Limma 50 öring på monstrets baksida.

Sätt fast en rund distanskudde (2 mm tjock) som är mindre än skåran, på femtioöringen.
Lägg monstret ner på bordet och lägg sedan på papper 3 & 4, så att monstrets distanskudde hamnar i skåran.
Sätt fast en 50 öring på baksidan.  

Monster fastsatt
 
Sätt fast papper 3 & 4 på papper 2. Biga papper 1 på mitten och vik ihop.
Fäst papper 2, 3 & 4 på papper 1. Färdigt!



Kommentarer
Postat av: Ulrica

Snyggt, bra beskrivning. Kolla in hos mig, jag har nu en utlottning av snygga stämplar från Rachel Anne Miller! ;)



Ha en bra kväll, kramar Ulrica

2010-11-01 @ 17:44:28
URL: http://www.badgirlsconfessions.blogspot.com
Postat av: Mikaela

superroligt kort och klockren beskrivning!

Postat av: Cornelia

Kommer garanterat att uppskattas av kompisen! Läckert!

2010-11-06 @ 18:14:56
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Ziro

Tack för era kommentarer! Kul att ni gillade kortet.

2010-11-09 @ 14:03:29
URL: http://zirosscrap.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hej! Såg ditt tips om din tutorial på detta roliga kort i tråden på svensk scrapbboking. Jag blev inspirerad och gjorde ett eget försök. Tack för instruktionen. Det var jättekul att göra och blev väldigt uppskattad av mottagaren! :-)

2011-07-22 @ 22:28:36
URL: http://alifeofcrafts.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0