Pysseltagens Novemberutmaning

Det här är mitt bidrag till Pysseltagens novemberutmaning (tom 30/11).

Julkort Framsida Pysseltagen

Insidan:
Julkort insida Pysseltagen

Reglerna var följande:

1. Fokus på färgen RÖD! Andra färger får förstås finnas med men rött ska dominera!

2. Du ska använda minst 4 olika mönsterpapper från minst 3 olika tillverkare.

3. Jag vill se rivna eller ruggade kanter på ditt julkort!

4. Du måste ha med blommor som i grunden varit vita men som du färgsatt på ett eller annat helt valfritt sätt. Blommor är alltså obligatoriskt på julkortet!

5. Du ska också scrappa insidan och visa oss (där behöver inte alla ovanstående kriterier uppfyllas)!


Jag har använt röd cardstock, och fyra olika röda mönsterpapper:
"Panduros - Forever Folklore - Little Christmas goat", "Karen-Marie - Red Stars",
"MakingMemories - Mistletoe" och ett från Panduros set med "Designark ringar + ränder".
Julgranen är vikt i ett grönt mönsterpapper, "Karen Foster - Green Snowflakes"
och har dekorerats med guldfärgat glitterlim.
Den vita blomman som får agera stjärna har också dekorerats med guldfärgat glitterlim.
Inuti har jag använt röd/rosa Tilda band runt den rivna vita fyrkanten.
Stämpeln som finns både på ut- och insidan är embossat med rött glittrigt embossingpulver.


Kommentarer
Postat av: lene

hejsan.

Åh så kul att du hittade till min blogg och vill delta i Candy!

Lycka till!

Vilket härligt julkort du gjort!

Kram lene

2010-11-24 @ 16:57:32
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0