Julkort efter Scrappaloss skiss v49

Jag har gjort ett julkort efter Scrappaloss kluriga skissutmaning v49.

Skissen såg ut så här:

Scrappaloss skiss v49

Och specialreglerna för att göra det lite extra klurigt var följande:

1. Hur många barn har du? = antal foton eller motivstämplar på alstret 

2. Vilken månad fyller du år? = antal mönstrade papper (jan= 1, dec=12)

3. Vilken dag i månaden fyller du (1-31)? = minst antal ord i journalingen

4. Hur många bokstäver i ditt namn? = antal ord i titeln

För mig innebar detta följande:

1. Jag har två barn och använde därför två motivstämplar från Phunnyface.

2. Jag fyller år den 3 mars och har därför använt tre olika
mönstrade papper från Best Creations Inc.

3. Journalingen skulle bestå av minst tre ord. Här har jag stämplat texten
"tipp tapp Tipp tapp tippe tippe tipp tapp" med en stämpel från You Do.

4. Både mitt nick och mitt namn har fyra bokstäver så det fick bli denna titel:
"En riktigt God Jul!" som jag skrivit förhand med silverpenna.

Basen är vit cardstock Bazil (Avalanche) och en bit mörkgrön för titeln (Olive Darb).

Cirklarna har jag fäst med distanskuddar så att de svävar lite.

Och här kommer bilden på kortet:

Bidrag till Scrappaloss utmaning v49


Kommentarer
Postat av: NHL

Jättefint och bra lösningar på uppdraget! :-)

Kul att du skrev lite entusiastiska ord i tråden på SS. Tack för att du ville vara med!



Nina, DT ScrappaLoss

2010-12-14 @ 20:22:58
URL: http://nhlspysselplats.blogspot.com
Postat av: stephi

vad fint ditt bidrag är! Jättegulliga stämplar!!!

2010-12-14 @ 20:41:55
URL: http://www.stephis-kort.blogspot.com
Postat av: Cyllan

Wow såå läckert!

Tack för länken så jag fick ta mig en titt...

Kraaam Cyllan från ScrappTorget

2010-12-16 @ 13:05:29
URL: http://hzondesign.wordpress.com/
Postat av: Carina

Hej,Ziro!

Ett jättefint kort du gjort och visst har Phunnyface fina stämplar?Roligt att se dem i lite annorlunda färger.

Tycker du skall delta i deras tävling också.

Tack för din hälsning hos mig!



Ha,det gott!

2010-12-20 @ 16:46:20
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Jeany

Jättefint kort. Du har verkligen lyckats med färgläggningen! Tack för din fina kommentar på min layout!

Fortsatt trevlig helg!

/Jeany

2010-12-26 @ 20:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0